Dostępność

Dostępność architektoniczna

Budynek przedszkola nie spełnia norm związanych z dostępnością architektoniczną, ponieważ powstał przed wejściem ustawy o dostępności. Obecnie budynek oraz teren przedszkola są w trakcie remontu i przebudowy. Wejścia do budynku oraz użytkowane korytarze ulegają zmianie w zależności od postępujących prac remontowych.

  1. Obecnie na teren przedszkola można dostać się przez bramę i furtkę od strony ulicy Kazimierzowskiej oraz furtkę od ulicy Falęckiej.
  2. Do budynku prowadzą trzy wejścia: główne wejście frontowe oraz dwa boczne (gospodarcze) po obu stronach budynku.
  3. W budynku nie ma windy, podjazdów, platform, schodołazów.
  4. W budynku znajdują się pochylnie, obecnie wyłączone z użytkowania.
  5. Przy pochylniach oraz schodach brakuje odpowiednich poręczy.
  6. Rozkład budynku uniemożliwia wstęp do wszystkich pomieszczeń.
  7. Aby dostać się do środka budynku, tj: szatni, sal, pomieszczeń administracyjnych oraz kuchni należy pokonać schody.
  8. Przedszkole nie zapewnia informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku w formie dotykowej, głosowej i wizualnej; informacji o rozkładzie pomieszczeń udziela dyrektor lub wyznaczony pracownik przedszkola.
  9. Na terenie przedszkola oraz w pobliżu nie ma parkingu z wydzielonym miejscem parkingowym dla osób niepełnosprawnych.
  10. Budynek nie posiada łazienki dostosowanej do osób niepełnosprawnych.

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

  1. Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
  2. W budynku nie ma zakazu wstępu z psem asystującym.
  3. Przedszkole nie posiada informacji głosowych, pętli indukcyjnych oraz innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących.
  4. Przedszkole posiada na stronie internetowej informacje o zakresie jego działalności w postaci tekstu odczytywalnego maszynowo; nie zapewnia nagrania treści w polskim języku migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania.

Przedszkole zapewnia komunikację na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami związanymi z niepełnosprawnością ruchową za pomocą technologii informacyjnych, takich, jak kontakt poprzez maile, telefony, smsy, mmsy, video rozmowy lub bezpośrednio przez zawiadomienie przez osobę wnioskującą pracownika przedszkola o konieczności obsługi osoby z niepełnosprawnością ruchową przy wejściu do budynku.

Metryka

Rejestr zmian

Rozwiń