Dostępność strony internetowej
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Przedszkole nr 148 "Kraina Wartości" w Warszawie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Przedszkola nr 148 "Kraina Wartości".
Data publikacji strony internetowej: październik 2017 r.
Data istotnej aktualizacji: 29 marca 2024 r.
Daty poprzednich aktualizacji:
- 08.04.2020 r.
- 16.11.2020 r.
- 12.03.2021 r.
- 30.03.2022 r.
- 30.03.2023 r.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- Zdjęcia i grafiki sprzed roku szkolnego 2019/2020 nie posiadają opisu alternatywnego oraz tytułów.
- Zdjęcia w galeriach nie posiadają opisu alternatywnego oraz tytułów.
- Do zaznaczania niektórych treści użyto jedynie wyróżnienia kolorem.
- Niektóre informacje przedstawiono jedynie w formie graficznej, jednak posiadają opis alternatywny.
- Nie wszystkie filmy video zamieszczane na stronie posiadają napisy.
- Element aktualnie aktywny na stronie nie jest jednoznacznie oznaczony kolorem, podkreśleniem, pogrubieniem.
Dostosowania zastosowane na stronie:
- Używanie standardowych skrótów klawiszowych, w tym:
- r – odświeżanie strony,
- g potem h – powrót do strony głównej,
- TAB – zaznaczanie kolejnego elementu,
- SHIFT + TAB – zaznaczanie poprzedniego elementu,
- ENTER – przenosi do linkowanej treści,
- kursor góra – dół – przewijanie strony.
- Wtyczka Screen Reader.
Ikona wtyczki znajduje się w lewym górnym rogu strony (ikona osoby niepełnosprawnej na wózku inwalidzkim). Po kliknięciu otwiera się menu, które oferuje następujące udogodnienia:
- zmiana tekstu na mowę;
- odczytanie wybranego fragmentu tekstu poprzez zaznaczenie go i kliknięcie "czytaj";
- możliwość zatrzymania czytanego tekstu poprzez kliknięcie "pauza/wznów ";
- możliwość zatrzymania czytanego tekstu poprzez kliknięcie "zatrzymaj";
- wielokrotne powiększanie czcionki;
- wielokrotne zmniejszanie czcionki;
- powrót czcionki do wielkości początkowej;
- wybór czcionki dla dyslektyków;
- kontrast w odcieniach szarości, czerni i bieli;
- powiększanie kursora;
- zwiększanie odstępów w tekście;
- zmniejszanie odstępów w tekście;
- podwyższony kontrast, czarne tło, biała czcionka, wyróżnione nagłówki, linki, zdjęcia;
- podwyższony kontrast, białe tło, czarna czcionka, wyróżnione nagłówki, linki, zdjęcia;
- kontrast czarne tło, biała czcionka, czarno-białe grafiki i zdjęcia;
- kontrast białe tło, czarna czcionka, czarno-białe grafiki i zdjęcia;
- możliwość regulacji głośności czytanego tekstu (5 poziomów głośności);
- minimalizowanie paska narzędzi dostępności poprzez ponowne kliknięcie na ikonę;
- odczytanie tzw. "dziecięcych bazgrołów";
- każdy obrazek/ilustracja/zdjęcie posiada tekst alternatywny, który może być odczytany przez dowolny czytnik ekranu;
- każde zdjęcie posiada tytuł, który wyświetla się po najechaniu kursorem na zdjęcie.
- Linki podkreślone oraz zaznaczone kolorem.
- Każde pole interaktywne, tj. przycisk jest wyposażone w odpowiedni i jednostajny opis.
- Brak ruchomych obrazów na stronie.
- Wszystkie pliki dostępne cyfrowo.
- Strona posiada mapę strony, w której w postaci linków jest uporządkowana cała zawartość strony.
- Dostęp alternatywny: Dostęp do wybranych informacji, tj. ogłoszeń, zawiadomień itp. jest również przesyłany odbiorcom w formie elektronicznej, drogą mailową. W razie potrzeby istnieje możliwość odczytania informacji, zawartych w na stronie w placówce przez dyrektora, koordynatora do spraw dostępności lub innego wskazanego pracownika.
- Strona jest responsywna, czyli posiada możliwość wyświetlenia treści zarówno w układzie pionowym, jak i poziomym urządzenia (np. smartfon, tablet) bez utraty treści lub zawartości.
- Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności:
Agnieszka Wojas
e-mail: awojas@eduwarszawa.pl
Telefon: 723 850 188
Procedura wnioskowo – skargowa
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie może złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnej.
Dostępność architektoniczna
Budynek przedszkola nie spełnia norm związanych z dostępnością architektoniczną, ponieważ powstał przed wejściem ustawy o dostępności. Obecnie budynek oraz teren przedszkola są w trakcie remontu i przebudowy. Wejścia do budynku oraz użytkowane korytarze ulegają zmianie w zależności od postępujących prac remontowych.
- Obecnie na teren przedszkola można dostać się przez bramę i furtkę od strony ulicy Kazimierzowskiej oraz furtkę od ulicy Falęckiej.
- Do budynku prowadzą trzy wejścia: główne wejście frontowe oraz dwa boczne (gospodarcze) po obu stronach budynku.
- W budynku nie ma windy, podjazdów, platform, schodołazów.
- W budynku znajdują się pochylnie, obecnie wyłączone z użytkowania.
- Przy pochylniach oraz schodach brakuje odpowiednich poręczy.
- Rozkład budynku uniemożliwia wstęp do wszystkich pomieszczeń.
- Aby dostać się do środka budynku, tj: szatni, sal, pomieszczeń administracyjnych oraz kuchni należy pokonać schody.
- Przedszkole nie zapewnia informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku w formie dotykowej, głosowej i wizualnej; informacji o rozkładzie pomieszczeń udziela dyrektor lub wyznaczony pracownik przedszkola.
- Na terenie przedszkola oraz w pobliżu nie ma parkingu z wydzielonym miejscem parkingowym dla osób niepełnosprawnych.
- Budynek nie posiada łazienki dostosowanej do osób niepełnosprawnych.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
- Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
- W budynku nie ma zakazu wstępu z psem asystującym.
- Przedszkole nie posiada informacji głosowych, pętli indukcyjnych oraz innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących.
- Przedszkole posiada na stronie internetowej informacje o zakresie jego działalności w postaci tekstu odczytywalnego maszynowo; nie zapewnia nagrania treści w polskim języku migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania.
Przedszkole zapewnia komunikację na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami związanymi z niepełnosprawnością ruchową za pomocą technologii informacyjnych, takich, jak kontakt poprzez maile, telefony, smsy, mmsy, video rozmowy lub bezpośrednio przez zawiadomienie przez osobę wnioskującą pracownika przedszkola o konieczności obsługi osoby z niepełnosprawnością ruchową przy wejściu do budynku.
Data publikacji powyższej informacji o dostępności: 29.03.2024 r.
Metryka
Rejestr zmian
Rozwiń